08 August 2010

Bye Bye Abang :'(


Benk : Jangan tinggalkan aku tau, Ayam. Jangan lupa akuu
Ayam : Tak Benk, Aku tak tinggalkan kau la. Jangan risau. Ye ta tinggal, betol.

Benk : Ching, jangan tinggalkan aku. Jangan tau?
Ching : Yeee Benk, jangan la risau. Papehal kau adik aku jugak, aku ta tinggal la

-------------------------------------------------------------------------

Cerita start hari Selasa lepas masa aku ta datang sekolah, class Mechanical 1&2 kena ambush. Ada spotcheck, kira aku naseb baek ah. Tapi kalau aku datang pn, aku memang clean ta bawak pape. Aku tahu kena spotcheck masa Sony call aku guna pblic sekolah cakap yang class Mechanical kena aim. Habes semua siapa yang bawak handphone kena rampas. Ching Sony Syaheerah Chichi Ariey Naem & lagi la kena rampas. And satu benda lagi, CD blue Lambak pn kena rampas *bapak bdekak aku bila dia kantoi CD blue to haha Okay da kena rampas satu hal. Yang Ayam & Syed memang hari Jumaat lepas ada problem sebab cabut sekolah. Sepanjang minggu nih, dorang ta kena marah pn. Aku ingat dorang ta kena pape, lega la. Aku ingat lagi masa hari Isnin haritu aku nampak Ayam masok class then kemas kemas barang dia. Aku ingat dia dah kena buang, aku nak nanges dah. Then rupanya sekolah ta cakap pape, aku rasa lega.

But baru hari Jumaat ni, 06 August 2010. Hari malang tahap gaban. Tahu kenapa? Okay pagi pagi aku datang, aku ta jumpa sorang pun. Maksud aku, aku ta nampak lagi muka muka yang selalu aku tengok such as Ching Ayam Sony Lambak semua semua to la. Then pagi Jumaat kan ada baca Al-Quran kt Surau. Then sorang sorang aku nampak, Ching Lambak semua to la. Then dah masok class, aku ddok. Ayam nan Ariey pn ddok, dorang ddok depan aku. Time Bi ta bertegur sangat. Aku buat apa ek, aku lupa la. But fr sure, busy kott ^^. Habes satu masa, masa Lukisan Kejuruteraan pulak. Okay la, then cikgu da msok. Then ada pengawas cakap nak jumpa
Putera Muaz (Ayam), Fatin Izzati (Chichi) && Al-Azhari (Ariey). Aku pn pk nih mesti sebab phone nih. Then, kenapa Ayam pn kena panggil? Nih pelik nih. Then habes satu masa Lk, teros time Agama dua masa. Aku ddok nan Izra. Then Chichi masok class, time to nak habes masa dah. Nak rehat dah. Muka Chichi da macam nak nanes. Mata dia da bergenang. Aku just pk dia mesti kena sembur nan cikgu nih, last last betol. Then da pujok semua, okay la. Dah rehat masa to, then aku nampak Ching Ariey Syed semua ada dekat tempat bacaan dekat block sebelah tapi Ayam tade. Aku tambah pelik. Aku pn gerak sana. Aku nampak Ching Syed Ariey dari jauh aku dah senyum.

Aku : haa korang kena apa jea? terok tak?
Syed : Aku ta kena benda, aku okay jea
Aku : Haa kau Ariey? kena pape tak?
Ariey : Tak, aku kena amaran keras jea.
Aku : Yeayyyy! Naseb baek, so ta kena buang la nih. Ayam mna?
Syed : Ayam, dekat atas lagi
Aku : Oh okay. Haaa Ching, kau kena pape tak? selamat la nih!
Ching : Tak, aku ta kena benda. Aku biasa jea. Aku stay.
Aku : Haaa bagos! Semalam Intan text aku cakap kau nak pindah. Kau jangan pindah, jangan tinggalkan aku. Ta payah pindah tau!
Ching : Ha? Intan cakap apa lagi?
Aku : Macam macam la, cakap kau nak pindah semua. Mana bole macamto! Nanti aku tade abang Long dah Hee
Ching :
*:)

Ching bangon dari kerusi to. Semua semua sekali. Then diri, nak gerak class balik ah. Then before gerak,dia panggil :

Ching : Benk, sebenarnya. Pengetua bagi aku 15 minit untuk pikir.
Aku : Pikir? Pikir apa? Lahh, kan da setel. Nak pikir apa lagi?
Ching : Aku diberi pilihan. Sama ada aku nak kena buang or aku kena pindah sekolah sendiri.
Aku : Ha?! Tipu lah!
Ching : Lahh, betol la.
Aku : Ching Ching, jangan doh. Jangan jangan, ta payah pindah. Tolong lah. *Kelopak mata aku da bertakung
Ching : Aku ta boleh buat apa Benk. Pengetua dah cakap macamto.


Aku time to dah tutup muka aku nan tudung, aku ta dapat tahan. Ching nak pindah? macam ta pecaya dohh. Then aku jalan nan dia sama sama pergi class. Sepanjang to aku cakap nan dia jangan pindah semua. Dengan mata merah menangis. Mintak dia merayu second chance dekat Pengetua. Tapi ta boleh buat apa.

Sepanjang rehat aku suruh dia mintak dekat Pengetua, dia cakap dia cuba. Tapi ikot air muka dia, dia rela pindah dari stay sekolah situ. Dia dah ta boleh apa apa dah. Then tiba tiba aku terlintas nak tanya : mana Ayam?
Tahu dorang cakap apa?

Dorang cakap : Ayam pn sama, Ayam kena macamto jugak. Ayam diberi pilihan nak kena buang sekolah or dia sendiri pindah sekolah.

ya Allah! Lagi laju airmata aku keluar. Aku memang ta dapat tahan sebak akuu. Aku nanes nanes. Then habes jea rehat, aku kena gerak Lab Physics. Ada experiment. Aku sempat cakap nan Ching suruh mintak second chance and Ching cakap dia nak try. Aku pn harap sangat dia dapat. then aku dengan tade mood aku pergi Lab. Sampai Lab aku ddok depan sekali, tapi apa cikgu ajar ta tentu masok dalam palotak aku. Aku pikir pikir macamna kalau Ching Ayam tade. Then Ayam masok Lab, aku nampak muka Ayam mata aku nak nangis lagi. Aku jumpa Ayam. Cakap :

Aku : Ayam! Jangan pindah!
Ayam : Benk. Aku ta boleh buat apa Benk. Aku kena Benk. Kalau tak, aku kena buang
Aku : Ala Ala Ayam! Jangan la, jangan tinggal aku!
Ayam : Aku terpaksa Benk, nanti Sijil Berhenti Sekolah aku cacat.
Aku : *Tak tahan lagi. Nak nanes jea rasa.


Aku teros pegi dekat meja lab aku, aku tengok budak budak buat experiment. Aku macam tade mood. But lagi sekali Ayam kena panggil. Then masa nak dekat balik, habes jea time. Aku pn keluar Lab nan Izra Chichi semua. then dekat lorong aku nampak Ayam Ching Sony Lambak nan semua semua. Ching nan Ayam pegang tiga helai kertas.

Ayam : Benk! Aku da dapat surat berhenti sekolah!
Aku : ala! pindah jugak ke? Kenapa nih! Bak sini aku nak tengok. Nah pegang barang aku
*Otw jalan balik class, aku jalan sebelah Ayam
Ayam : Ye Benk, aku kena pindah
Aku : Jangan la!
Ayam : .........................

Sampai class aku nak kemas barang, dari air muka aku memang nampak aku kusut.Aku sedih, aku rindu dorang nanti. Benda nih jadi cepat sangat. ya Allah, aku ta sempat buat apa apa. Sekali gus, dorang tade. Tade lagi dalam hari hari sekolah aku. Ching Ayam dah macam abang aku dah. Ching da macam abang Long kiteorang. Dia Leader dalam ramai ramai. Then Ayam dah macam abang aku, dia paling tegging among us. Last last dua dua to hilang dekat sekolah to, teros tade. Dah tinggal berapa berapa jea. Naseb Syed ta kena buang, kalau tak lagi tambah sunyi Mechanical form 4. Then yang Lambak just kena gantong sekolah 2 minggu. Itu pun Lambak ada kemungkinan dia kena pindah sekolah. Sedihnya. Lagi masa hari Jumaat Izra pn last day, dia pindah sekolah jugak. Pindah sekolah Teknik Bukit Piatu, sedih dohh. Balek sekolah teros lepak, buat kali terakhir untuk dorang dorang nih. Tapi dalam mood sedih plus murung. haihhh. Kalau boleh, nak macam dulu. Kalau dulu, balek sekolah meriah jea. Balek mesti singgah mamak dekat Yamani Cafe, dekat bandar. Lepak ramai ramai, nanti ada jea yang boleh bawak bdekak, memang meriah. Tapi lepas nih, benda to dah berubah. Nak lepak pn dah ta ramai sangat, da ta semeriah dulu. Even baru 2 3 orang mem dah tade, tapi meriahnya dah rasa lain. Nak join balek pn kena pk dua tiga kali. Apa la naseb kiteorang nih :'(



Ching && Ayam
Take care, jangan lupa kiteorang. may both of you, success and achieve what ever fucking you're really want in your life :'(