02 September 2010

Kau tengok diri kau, baru kau kata orang :)

Kadang-kadangkan sampai satu tahap, yg mna aku ta tahan sangat sampai aku nak tengok muka kau pun aku ta laluu. Jangan jadikan diri tu anak sendiri pun ta suka, anak sendiri pun benci. Jangan la tambahkan lagi dosa anak kau semata sebab kau. Ta baikkan? Tolonglah berfikir cara orang zaman sekarang, zaman 60's 70's all gone. Sekarang mak bapak pun da buka mata, da buka pikiran. Kenapa otak kau masih sempit? Jangan sampai satu ketika tu, kau baru na terasa hilangnya anak kau, terasa kau ada anak dua bukan satu Duhh Nak kata buta akal, mak bapak sendiri. Nak kata mengongkong, cakap ta kongkong bukan sayang namanya. Tapi tolong, aku remaja. Aku dalam peredaran usia, emosi aku banyak memberontak. Aku ada ruang aku, bukan kau jea. Tolong, aku mintak jauhkan sikit jarak kau dengan aku. Ada situasi yang kau betol boleh masok campur and ada yang tak. Ada juga situasi yang kau kena cakap 'okay, aku bagi ruang untuk kau'. Kau pikir aku ni muda, aku ta tahu pasal dunia. Aku naive, aku buta ilmu tapi mungkin ada satu tahap, kadang-kadang aku ni perlu cuba baru aku tahu. Aku dah besar. Bagi aku, aku cukup besar mana nak tahu mana yang baik mana yang buruk. . Mana na tahu itu pahala, itu dosa. Aku tahu mana maruah, mana murahan. Ya Allah, tolonglah. Aku penat, aku bukan jenis lepas amarah dengan tendang sana sini, pukul kau. Aku simpan, tapi bila satu tahap bila da menimbun simpanan aku akhirnya simpanan tu kena susut. Bila da lepas, apa saje bole jadi. Kau mahu macamtu? Huh kalau aku jadi kau pn aku ta nak Duhh Aku rasa kau lagi naive, kau ta bukak mata kau and tengok dunia kau duduk sekarang. Kau kata orang, tapi kau macamne? Pergi cermin diri kau dulu baru kau kata aku baru kau kata orang. Kau kata aku kurang ajar, kau kata aku menyusahkan kau. Tape, kau tunggu nanti satu hari aku ta kacau hidup kau lagi. Aku tengok kau dari jauh jea, kau kata dia lebih baik? Okay fine, kita tengok baik lagi dia atau aku. Buruk aku semua kau nampak, buruk dia ada kau nampak? Tolonglah, aku remaja. Dia remaja, aku tahu la dia buat apa. Aku kakak kan? Duhh Kau ta tahu pape dohh, kau tahu marah sana sini dengan harapan anak kau dengar then ta buat lagi. Come on la, aku bukan macam 10 tahun yang lalu =='